Dag 1

Hej!
Världens största Utställning för Natur och Teknik - Intel ISEF 2012 står runt hörnet.
Jag har precis vaknat upp dagen innan utställningen i Pittsburgh Pennsylvania och imorgon kickar allt igång. Här får ni förlja min (Armin Tavakoli), Katerina Rodiouchkina och Sanja Galusics resa genom Intel ISEF.

Igår påbörjade i resan vi med destination Pittsburgh. Redan på Stockholm Arlanda blev jag stoppad med motiveringen: "randomly selected for security check." Flygplatspersonalen misslyckades dock med att hitta de bomber, pistoler, automatvapen, knark eller uran som jag hade gömt i väskan, eller på mig (i mina kallingar) och jag fick passera ostört.
Efter en 8 timmars lång färd till Chicago kom vi för första gången i kontakt med amerikansk matkultur. Sammanfattningsvis droppar det mystiska orangea vätskor från amerikanska pizzor och kycklingen i deras "kinesiska wok" smakar som att någon tagit sockerbitar och hält vatten på de samt adderat lite citronsmak i form av cancerframkallande E330. Jag är uppriktigt förvånad över att det Bara är 65% av amerikanerna som är överviktiga enligt WHO.
Nåväl, efter ytterligare 5 timmar nådde gruppen Pittsburgh eller som det kallas här "The Pit". Trots tröttheten fortsatte vi uppleva de fantastiska ickeexisterande gränserna för amerikansk matkultur. Denna gång på resturangen som utgör själva kärnan i kulturen: "Thank Goodness it's Friday" med maträtter som en "Beer-burger".

Avslutningsvis vilja säga att antalet unika amerikanska flaggor hittills räknats till 52 stycken under de få timmar vi har befunnit oss på amerikansk mark.

// Armin

Kommentarer
Postat av: Samuel

Ja i USA skäms man inte för att flagga, eller blir kallad rasist ^^



Men nog om tråkig politik/etik/moral eller va sjutton det ska klassas som :)



Lycka till på Tävlingen allihop och njut av en fantastisk resa!

2012-05-12 @ 22:26:46
Postat av: Johan

Åh, amerikansk fettdrypande mat, vad härligt!



Hoppas ni får det riktigt roligt nu, och lycka till i veckan!



Hälsningar från Sverige!

2012-05-14 @ 13:39:37
Postat av: Sebastian

Haha, ni lär ju inte gå hungriga i alla fall :) Lycka till!!

2012-05-15 @ 18:36:03
Postat av: Renee Klein

Congratulations Armin on your incredible Quantum Bridge project and 2nd place win!!!!

2012-05-18 @ 22:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0